Новият Ford Kuga Plug-In Hybrid е най-продаваният плъгин хибрид в Европа

Данни от изследване показват, че почти половината пробег на Kuga PHEV се изминава на електричество, заредено от  външен източник

  • Данните за продажба на нови автомобили показват, че електрифицираният Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) е най-продаваният плъгин-хибрид от всички сегменти в Европа през първата половина на тази година
  • Шофьорите на Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) са изминали 49% от пробега си тази година само на електричество, заредено от външен източник, което е потенциална икономия на гориво от 800 евро годишно
  • Ford наскоро обяви, че 100% от гамата леки автомобили на компанията в Европа до средата на 2026 г. ще е с възможност за нулеви емисии, т.е. изцяло електрически или плъгинхибриди (PHEV), а до 2030 г. ще се състои само от изцяло електрически.

Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) е най-продаваният плъгин хибрид в Европа през първата половина на 2021 г., отчитайки реализацията на този вид автомобили във всички сегменти.1 Новите данни показват, че клиентите се възползват максимално от 56-километровия (по WLTP) чисто електрически пробег на своите автомобили.

Според реални, анонимизирани данни от Ford, шофьорите на Kuga PHEV в цяла Европа досега са изминали 49% от пробега си при използване на батерията, заредена от външен енергиен източник.

Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) постигна през юни над 6 300 продажби – повече, отколкото през всеки предходен месец – и вече надминава всички останали модели от гамата на модела, взети заедно. През април, май и юни тази година Ford продаде общо близо 16 000 бр. Kuga Plug-In Hybrid (PHEV), което е с над една трета повече от следващия най-продаван конкурентен модел за същия период.1

Продажбите на плъгин хибридни и на изцяло електрически леки автомобили нарастват в цяла Европа, тъй като все по-голям брой клиенти откриват, че могат удобно и рентабилно да зареждат автомобилите си у дома. Плъгин хибридните модели представляват 8,4% от всички нови автомобили, продадени в Европа през второто тримесечие на тази година, което е увеличение с повече от 255% в сравнение със същия период на миналата година.2

„Твърдо вярваме, че клиентите ни купуват хибридни превозни средства, за да се възползват от предимствата на шофиране на електричество. Сега тези данни ни показват, че собствениците на Kuga PHEV се стремят максимално да използват колите си в електрически режим“, каза Ролан де Вард, генерален мениджър леки автомобили във Ford Европа. „Ние се ангажираме с електрифицираното бъдеще на Ford и фактът, че Kuga е най-продаваният плъгин-хибрид на Стария континент, доказва, че нашите клиенти се присъединяват към нас в това вълнуващо пътуване.“

Използване на Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) от клиентите

Анонимизирани данни от реалния свят, събрани от Ford, помагат да се разбере и оптимизира начина на използване на плъгин-хибридите. Изследването води до следните ИЗВОДИ:

  • Шофьорите използват в значителна степен възможността за изцяло електрическо шофиране в своя Kuga Plug-In Hybrid (PHEV). Почти половината (49%) от колективното разстояние, изминато тази година, е било при използване само на батерия, заредена от външен източник.
  • Повече от две трети от пътуванията на клиентите на Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) са на кратки разстояния от 50 км или по-малко, които биха могли да се изминат само с електрическия пробег, осигурен от външно заредена батерия. От над 633 000 дни колективно шофиране през тази година, автомобилът е дал възможност за шофиране с нулеви емисии от ауспуха в повече от 420 000 дни. Средният дневен пробег е 52 км, което е под 56-километровия диапазон по WLTP за чисто електрическо движение на превозното средство.
  • Клиентите с увереност използват батерията и рутинно имат достъп до точки за зареждане. За всеки 100 дни шофиране в Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) има 89 зареждания.
  • Клиентите се възползват от зареждане през нощта и от по-евтините нощни тарифи за битова електроенергия, за да намалят разходите на автомобилите си. Тридесет и пет процента от зарежданията са проведени през нощта, с време за включване 12 часа или повече – т.е. два пъти 6-те часа, необходими за пълно зареждане на батерията от конвенционално домашно 230-волтово захранване. Общо 45% от всички зареждания са се състояли за една нощ, което показва, че навиците на клиентите за зареждане на автомобил са подобни на начина, по който биха зареждали своя смартфон или таблет.

 Увеличаването на времето за шофиране със заредена от външен източник батерия може да осигури значителни финансови ползи за собствениците на автомобили. Въз основа на средните цени на бензина и електроенергията в страната, където се е провело изследването 3, шофьор на Ford Kuga Plug-In Hybrid може да очаква да плати 10,40 евро за 100 км пробег само на  бензин, в сравнение с 5,05 евро за 100 км пробег само на електрически режим от батерия, заредена от външен електроизточник. При годишен пробег от 15 000 км това може да доведе до спестяване на над 800 евро за 12 месеца. 

 Данните от изследването са обобщени нагледно в следната ИНФОГРАФИКА .

 По-рано тази година Ford обяви, че 100% от гамата му леки автомобили в Европа до средата на 2026 г. ще бъде с възможност за нулеви емисии, т.е. ще се състои от изцяло електрически или плъгинхибридни автомобили, като до 2030 г. планът е да се премине само към изцяло електрически. По-рано този месец изцяло новият и изцяло електрически SUV на Ford Mustang Mach-E GT влезе в продажба за първи път. Междувременно, през второто тримесечие на 2021 г. на клиенти в Европа са доставени повече от 5 300 автомобила Mustang Mach-E.

Електрифицираната гама на Ford Kuga SUV включва наред с плъгин хибрид, още версии  с мек и пълен, т.е. самозаряден, хибрид. Kомпанията предлага пълно хибриднo задвижване още при Mondeo Hybrid, S-MAX Hybrid и Galaxy Hybrid, а също Explorer Plug-In Hybrid и меки хибриди за моделите Puma, Fiesta и Focus EcoBoost Hybrid.

Задвижван от 2,5-литров, четирицилиндров бензинов двигател с цикъл на Аткинсон и електромоторен генератор с 14,4 кВтч литиево-йонна батерия, Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) предлага до 56 км чист електрически пробег, икономия на гориво от 1,4 л/100 км и емисии на CO2 от 32 г/км (и трите данни са измерени по WLTP). Автомобилът може да се зарежда от външен източник на електричество чрез странично монтиран в предния ляв калник порт.

Шофьорите могат да решават сами, как и кога да използват батерията, като избират между режимите EV Auto, EV Now, EV Later и EV Charge. В допълнение към зареждането от външно захранване, Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) може автоматично да попълва батерията си в движение, използвайки технология за регенеративно зареждане, която улавя кинетичната енергия, губеща се нормално при спиране.

# # #

1 Данни на JATO Dynamics, www.jato.com
2 Данни на ACEA, https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-7-5-hybrid-19-3-petrol-41-8-market-share-in-q2-2021/
3 Цена на бензин E5 в Германия към юли 2021 https://autotraveler.ru/en/spravka/fuel-price-in-europe.html
Цена на електричество за битови нужди в Германия към второ полугодие на 2020 https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Electricity_price_statistics#Electricity_prices_for_household_consumers
  • Ford Mustang Mach-E GT осъществява до 500 км пробег изцяло на електричество, хомологиран по  WLTP.
  • Ford Mustang Mach-E осъществява до 610 км пробег изцяло на електричество, хомологиран по  WLTP, при задно предаване и конфигурация на батерията с разширен обхват.
  • Ford Kuga EcoBlue Hybrid хомологирани CO2 емисии 127-144 г/км и хомологирана горивна икономия 4.8-5.5 л/100 км WLTP.
  • Ford Kuga Hybrid хомологирани CO2 емисии 124-146 г/км и хомологирана горивна икономия 5.4‑6.4 л/100 км WLTP.
  • Ford Mondeo Hybrid хомологирани CO2 емисии 127-142 146 г/км и хомологирана горивна икономия 5.6‑6.2 л/100 км WLTP.
  • Ford S-MAX Hybrid и Galaxy Hybrid хомологирани CO2 емисии 146-153 г/км и хомологирана горивна икономия 6.4-6.7 л/100 км WLTP.
  • Ford Explorer Plug-In Hybrid хомологирани CO2 емисии 71 г/км и хомологирана горивна икономия 3.1 l/100 km and pure electric driving range 42 km WLTP.
  • Ford Puma EcoBoost Hybrid хомологирани CO2 емисии 119-145 г/км и хомологирана горивна икономия 5.2-6.4 л/100 км WLTP.
  • Ford Fiesta EcoBoost Hybrid хомологирани CO2 емисии 110-139 г/км и хомологирана горивна икономия 4.8-6.1 л/100 км WLTP.
  • Ford Focus EcoBoost Hybrid хомологирани CO2 емисии 114-138 г/км и хомологирана горивна икономия 5.1-6.1 л/100 км WLTP.
CO2 емисиите и горивната ефективност могат да варират според индивидулните моделни варианти, предлагани на отделните пазари.                                                                                                                        
Декларираните консумации на гориво / енергия, емисии на CO2 и електрически обхват се определят в съответствие с техническите изисквания и спецификации на последно изменените Европейски регламенти (EU) 715/2007 и (EU) 2017/1151. Приложените стандартни процедури за тестване позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различните производители.