Прототип на "Emoji" яке на Ford за подобряване на разбирането между велосипедисти и водачи

Якето Emoji  помага  на хората  да  „споделят" пътя!

Кампания на Ford цели по-развита комуникация на пътя и създава прототипът на Emoji яке на Ford, за да се подобри разбирането между велосипедисти и водачи.

Никога не е било по-лесно да се качите на колелото си – правителствата се стремят да популяризират инициативи за по-чист въздух за градовете, споделянето на велосипеди сега е нещо обичайно и милиони хора в цяла Европа ги избират за транспорт до работа или да карат велосипед за спорт и удоволствие.          

Но комуникацията между шофьорите и колоездачите, е затруднена понякога от необходимостта колоездачите да свалят ръцете си от кормилото, за да окажат промяна в посоката си на движение или, за да дадат друг знак на останалите участници в движението. Всяка година, според данните за безопасност на движението на Европейската комисия, около 2 000 велосипедисти загиват по европейските пътища

Сега - като част от кампанията си „Share the Road“ - Ford разработва прототип на Emoji яке. Това единствено по рода си творение, което не се предлага за закупуване, е проектирано да покаже как напрежението може да се намали, като дава възможност на колоездачите по-лесно и по-ясно да покажат на останалите участници в движението, какви са техните намерения - и как се чувстват.

Якето Emoji

Откакто за първи път са създадени преди повече от 20 години, емоджи иконките са описани като първия език, роден от дигиталния свят, и според първия “Доклад за тенденциите в Emoji“ повечето хора се чувстват по-удобно да изразяват емоциите си чрез емоджи, отколкото чрез телефонно обаждане.

Якето разполага с LED мрежест панел, който може да показва:

  • Една от трите емоджи иконки - усмивка, неутрално и недоволство
  • Стрелки - наляво и надясно
  • Сигнал за опасност - "внимание"

Велосипедистът активира всяка емоджи иконка, индикатори за промяна на посоката на движение и знак за опасност, с помощта на безжично дистанционно, монтирано на кормилото на велосипеда.

Цитати

“Emojis have become a fundamental part of how we use language. Whether used to convey facial expressions, humour, or sarcasm, they have become integral to our ability to express ourselves and quickly. This jacket created in partnership with Ford ‘Share the Road’ allows riders to express their feelings and creates an important emotional link between them and other road users.”

Dr. Neil Cohn PhD, assistant professor, Department of Communication and Cognition at Tilburg University, The Netherlands  

„Сега живеем - и шофираме - в свят, в който комуникацията е от решаващо значение. Но твърде често между шофьорите и колоездачите това просто се свежда до звуков сигнал на клаксон или груб жест. Обикновено колоездачите трябва да свалят ръка от кормилото, за да общуват. Якето на Emoji използва универсални средства за комуникация, за да покаже един начин, по който може да се облекчи напрежението на пътя - и всички се научаваме как да споделяме пътя, чрез кампанията “Share the road”. “

Emmanuel Lubrani, ‘Share The Road’, Ford of Europe

„Емоджи иконките са се превърнали в основна част от начина, по който използваме езика. Независимо дали се използват, за да предадат изражение на лицето, хумор или сарказъм, те са станали неразделна част от способността ни да изразяваме себе си. Това яке, създадено в партньорство с Ford „Share the Road“, позволява на колоездачите да изразят своите чувства и намерения и създава важна емоционална връзка между тях и останалите участници в движението. “

Доцент д-р Neil Cohn катедра „Комуникация и познание“ в университета в Тилбург, Холандия

За „Share The Road

Кампанията на Ford „Споделяне на пътя“ се стреми да насърчава хармонията между участниците в движението и подчертава убеждението на компанията, че възможността повече хора да пътуват безопасно, особено за кратки пътувания, е от полза за всички.