Новият SUV Ford Kuga оглавява нововъведената първа по рода си класация на Euro NCAP за асистиращи системи в помощ на водача

  • Ford Kuga поведе класацията в нововъведените тестове на Euro NCAP за системи за безопасност в помощ на водача. Автомобилът предлага по-добро цялостно асистирано шофиране, в сравнение с моделите на Tesla, Volvo и Volkswagen от този клас
  • Технологиите на Ford Co-Pilot360, включващи aдаптивен круиз контрол със Старт-стоп система, центриране на лентата и разпознаване на пътните знаци, са препоръчани от независимия орган за тестване
  • Kuga предлага и модерни технологии, предназначени да помогнат за предотвратяване и смекчаване на последиците от инциденти. Миналата година изцяло новият модел спечели максимален 5-звезден рейтинг за безопасност на Euro NCAP *

Технологиите на Ford за подпомагане на водача,  Co-Pilot360, създадени да предоставят интуитивно и намаляващо стреса шофиране, спечелиха на изцяло новия SUV, Ford Kuga, водеща позиция в първото класиране на системи за асистирано шофиране, осъществено от Euro NCAP.

Изпреварвайки включително Tesla Model 3, Volvo V60 и Volkswagen Passat, Kuga е на първо място при независимите тестове на технологиите, които автоматично подпомагат поддържане на комфортно разстояние спрямо превозното средство отпред, шофиране в центъра на лентата и регулиране на скоростта в рамките на законовите граници.

Новата програма за асистирано шофиране на Euro NCAP оценява системи за споделен контрол върху поведението на превозното средство с водача, който все пак запазва пълната отговорност за управлението. Тестваните елементи в оборудването откриват и реагират на обекти и събития, които могат да попречат на безпроблемното и приятно пътуване.

Kuga получи над двойно повече точки от Tesla Model 3 в категорията за ангажираност на водача. Също така, значително надмина, както Volvo V60, така и Volkswagen Passat в оценката на системите, осигуряващи безопасно пътуване. Всичко това се случи в резултат на двуседмичните тестове, които оценяваха още и ефективността на технологиите в помощ на шофьора.

„Въпреки цялата свобода и независимост, които ни дава, шофирането по днешните натоварени пътища може да бъде и стресиращо преживяване. Ето защо ние проектирахме технологии, които да поемат част от напрежението от шофьорите и да им помогнат да се фокусират по-ясно върху пътя “, каза Стюарт Саутгейт, Директор Инженеринг за безопасност, Ford в Европа. „Работихме усилено, за да направим асистираното шофиране на Kuga възможно най-интуитивно, естествено и ангажиращо шофьорите по начин, по който те с радост, удоволствие и в пълна степен да се възползват от наличните технологии.“

Наличният адаптивен круиз контрол (ACC) на Kuga със Старт-стоп система, разпознаването на пътните знаци и центрирането в лентата използват комбинация от радар и камера за наблюдение на пътя и движението напред, за да може в множество сценарии за шофиране автоматично да се поддържат темпото и пътния поток, както и да се спазват  ограниченията на скоростта.

Старт-стоп системата се предлага с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Kuga – позволява на адаптивния круиз контрол (ACC) изцяло да спре автомобила в трафик с постоянно тръгване и спиране, използвайки до 50% от общата спирачна сила, и автоматично да потегли, ако продължителността на спиране е по-малко от 3 секунди. При спиране над 3 секунди водачът може внимателно да натисне бутона на волана или педала на газта, за да приведе отново автомобила в движение.

Разпознаването на пътни знаци може да регулира скоростта на превозното средство в рамките на законовите граници чрез наблюдение на крайпътните и надземни портали за знаци за скорост, в допълнение към използването на информация от бордовата навигационна система.

Технологията за центриране на лентата следи пътната маркировка и може да прилага нежен, но осезаем въртящ момент към кормилната система, за да помогне на водачите да държат автомобила в центъра на своята лента, когато е активирана системата на адаптивния круиз контрол (ACC). Създадена да помага на шофьорите при скорост до 200 км/ч (125 мили в час), технологията предоставя визуални и звукови предупреждения, ако открие липса на управление на волана от страна на водача.

„Ford Kuga демонстрира при голямото разнообразие от тествани автомобили, че доброто класиране е постижимо за голям семеен SUV“, каза Ричард Шрам, технически директор, Euro NCAP. „Ford ни впечатли в първата по рода си класация, тестваща системи за асистирано шофиране, като постигна чудесни резултати във всички области и демонстрира добър баланс между ангажираността на водача и асистенцията на самото превозно средство за постигане на истински безупречна безопасност.“

Kuga разполага и с усъвършенствани технологии, предназначени да помогнат за предотвратяване или смекчаване на последиците от инциденти, включително асистент за сляпата зона и асистент за засичане на приближаващ страничен трафик при навлизане в кръстовище (и двете правят своя глобален дебют), както и асистент за предотвратяване на сблъсък чрез активно спиране.

Миналата година всички усъвършенствани технологии допринесоха за максималния 5-звезден рейтинг за безопасност на Kuga от Euro NCAP. *

# # #

Горивната икономичност при Kuga е от 1,2 л/100 км и емисии на CO2 от 26 г/км NEDC (от 1,4 л/100 км и 32 г/км WLTP)

Декларираният разход на гориво/енергия, CO2-емисии и електрически обхват са определени в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕК) 715/2007 и (ЕО) 2017/1151, съгласно последните им изменения. Леките превозни средства следват одобрено типово използване с помощта на Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP), ще съдържа информация за разхода на гориво / енергия и CO2-емисии по Новия европейски задвижващ цикъл (NEDC) и Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP). WLTP-изискванията напълно ще заместят последните данни по NEDC в края на 2020 г. Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различните производители. По време на последната фаза на действие на NEDC, консумацията на гориво и CO2-емисиите по WLTP ще се сравняват с NEDC. Ще има известна разлика в предишната икономия на гориво и емисии, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същи автомобил според двата стандарта може да има различни стойности за разход на гориво и емисии на CO2.

*Euro NCAP 5-звезден рейтинг за безопасност е постигнат от Kuga 2,0 л EcoBlue diesel, 1,5 л EcoBlue diesel и 1,5 л EcoBoost бензин