Новият кросоувър Ford Puma съчетава привлекателен дизайн, най-добрия в класа капацитет на багажника и горивна икономия на мек хибрид

Ford представя спортния и атлетичен, нов кросоувър Puma, вдъхновен от SUV автомобилите. Стиловите черти на привлекателния екстериор представляват следващата глава от фокусираната върху човека философия на дизайна на Ford

Интелигентни решения за гъвкаво съхранение, които ще осигурят най-доброто в класа безкомпромисно товарно пространство и капацитет на багажника, са сред иновациите, разработени след обратна връзка от клиентите

Модерна Ford EcoBoost Hybrid 48-волтова технология увеличава икономията на гориво, динамиката и забавлението при шофиране на Puma

Лесните за ползване и интуитивни технологии включват Адаптивен круиз контрол със Stop & Go; нова информационна система за локална опасност; безжично зареждане; 12,3-инчов дигитален инструментален панел с „реалистични цветове“

Кьолн, Германия, 26 юни 2019 – Ford представи новия Ford Puma – компактен кросоувър, вдъхновен от SUV автомобилите, който съчетава зашеметяващ екстериорен дизайн, най-доброто в класа безкомпромисно товарно пространство и усъвършенствана технология за мек хибриден силов агрегат.

Новият Ford Puma въвежда нова глава в дизайнерската идентичност на Ford с харизматични стилови черти като отличителни, монтирани на калниците предни фарове и атлетични, аеродинамични линии. Пропорциите на компактен кросоувър осигуряват увеличена височина на возията за вдъхващо увереност усещане при шофиране и водещ в класа безкомпромисен капацитет на багажника от 456 литра.

48-волтовата технология EcoBoost Hybrid на Ford предоставя на клиентите на Puma мощна, отзивчива динамика и оптимизирана икономия на гориво. Мекият хибриден силов агрегат плавно интегрира подпомагането от електрическия въртящ момент с 3-цилиндровия 1,0‑литров EcoBoost бензинов двигател с ниско триене, за да предостави до 155 к.с.

Модерните технологии в помощ на водача, осигуряващи по-лесно и по-спокойно изживяване при шофиране, включват:

Адаптивен круиз контрол със Stop & Go, Разпознаване на пътните знаци за скорост и Придържане в средата на лентата за безпроблемно шофиране по магистрала и в натоварения градски трафик
Новата информационна система за локална опасност, което може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, преди те да станат видими за него или за сензорите на автомобила

Puma е също първият автомобил в своя сегмент, който предлага хендсфри задна врата и технологии за комфорт и удобство като седалка с лумбален масаж.

„Нашите клиенти ни казаха, че искат компактен автомобил с впечатляващ външен вид, който също така предоставя решения за ежедневието. Резултатът е нашият нов Ford Puma – харизматичен, практичен и предлагащ технологии от масажиращи седалки до меки хибридни силови агрегати“, каза Стюарт Роули, президент на Ford of Europe.

Новият Puma се присъединява към разширяващата се гама SUV автомобили и кросоувъри, вдъхновени от SUV автомобили, на Ford в Европа, включваща Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge и изцяло новия Explorer Plug-In Hybrid. SUV моделите вече представляват над един на всеки пет продадени автомобила Ford в Европа, а продажбите са се увеличили с над 19% през 2018 г.

Puma ще бъде пусната в продажба в края на годината и ще се произвежда с изключителна майсторска изработка и качество в завода на Ford в Крайова, Румъния, след инвестиция от почти 1,5 милиарда евро от 2008 г.

Емоционален дизайн и водеща в класа практичност

Стилен, спортен и привлекателен, новият Ford Puma оптимизира архитектурата на Ford за автомобил от В сегмента, като използва оптимизирани междуосие и следа, за да предостави забележителни SUV пропорции.

Puma се отличава с ниска, спускаща се назад покривна линия за впечатляващ, моментално разпознаваем силует и се противопоставя на тенденцията към клиновидни странични профили на кросоувърите с „анти-клиновиден“ дизайн, който съдържа по-равна средна линия, за да предостави балансирани пропорции. Дизайнерският екип на Ford създава силно емоционални линии по повърхността, комбинирани с отчетливи и пропорционални разпределения, редом с инженерния екип, за да създаде безкомпромисен стил, достъп и багажно пространство.

Чувствените линии продължават по страните на Puma с изявени арки на колелата, подчертаващи спортния характер. Изразителната предна част съдържа сложно проектирани предни фарове с форма на „кану“, високо разположени на калниците точно над LED фаровете за мъгла, които са по-долу интегрирани в предните въдуховоди с въздушна завеса; те от своя страна насочват въздушния поток през предните колела, за да намалят турболенцията и да подобрят аеродинамиката. Изтеглени напред към незабавно разпознаваемата радиаторна решетка, предните фарове придават на Puma дързък, аеродинамичен дизайн на предницата и приветливо лице.

Увеличените пропорции на Puma се подчертават допълнително с уникалнатата „плаваща” конструкция на А-колоната. Тази непрекъсната линия на покрива към позицията на предния капак изтегля кабината допълнително назад, осигурявайки мощен, но отчетливо елегантен силует.

„От ден първи ние си представяхме автомобил в този сегмент, който е незабавно разпознаваем – и в резултат на това създадохме компактен кросоувър, различен от всичко, което сме произвеждали досега“, каза Джорд Саридакис, директор Интериорен и екстериорен дизайн на Ford of Europe. „Този зашеметяващ нов външен вид въвежда нова глава в дизайнерската идентичност на Ford, докато общата концепция за „изкусително убежище“ използва интелигентни и елегантни инженерни решения, които – в комбинация със силно изразителния екстериор – ще зарадват и изненадат клиентите, отговаряйки на техните различни нужди и желания.“

Новият кросоувър Puma се предлага в различни варианти, включително спортната Puma ST-Line и стилната Puma Titanium, отразяващи индивидуалните предпочитания на клиентите.

Puma Titanium съдържа уникални машинно обработени 18-инчови алуминиеви джанти в цвят Pearl Grey и хромирани елементи за радиаторната решетка, долните странични части на каросерията и фаровете за мъгла. Задният дифузьор и защитната кора са с покрития в металически сив цвят, а рамките на стъклата - в блестящ черен цвят. Вътре Puma Titanium се предлага с волан с тапицерия с ефект на кожа, апликации с ефект на дърво за инструменталния панел и декоративната рамка на клъстера и с характерни текстилни вложки за тапицериите на вратите.

Вдъхновената от Ford Performance Puma ST-Line се предлага с 18-инчови стандартни или с 19-инчови опционални машинно обработени алуминиеви джанти в цвят черен мат и спортно окачване със специално регулирани пружини и амортисьори. Отпред решетката на ST-Line съдържа елементи в черен мат и блестящ черен кант, рамки на фаровете за мъгла в блестящ черен цвят и опционален по-голям, функционален спойлер на покрива.

Дръзките характерни ST-Line елементи в долната части на калниците насочват въздуха към отворите с въздушна завеса. Вътре Puma ST‑Line се отличава с волан с плоска долна част и отличителни червени шевове – също така са наличните по избор седалки с частична кожена тапицерия. Алуминиеви педали, алуминиев лост за смяна на предавките и характерна черна облицовка на тавана допълнително подчертават спортния характер.

Палитрата от 10 ярки екстериорни цвята включва Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic и Metropolis White.

Привлекателният дизайн на Puma създава безпрецедентна за компактен кросоувър практичност, поддържана от иновативни идеи за съхранение на вещи отзад, които предлагат полезни решения за ежедневните проблеми, свързани с прибирането на вещите. Puma предоставя най-доброто в класа безкомпромисно товарно пространство и обем на багажника от 456 литра. Функционалният багажник може удобно да побере кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см при сгънати седалки на втория ред.

Разработено, за да отговори и надхвърли изискванията за практично багажно пространство, решението Ford MegaBox осигурява дълбоко и функционално багажно отделение, което може спокойно да побере две чанти за голф в изправено положение.

Решението за съхранение предлага капацитет от 80 литра в пространство с широчина 763 мм, дължина 752 мм и дълбочина 305 мм, което може да помести нестабилни предмети до приблизително 115 мм височина – като например домашни растения – в изправено положение. Също така пространството може да се използва със свален капак, за да скрие мръсно спортно оборудване или кални ботуши Уелингтън. Синтетичната облицовка на Ford MegaBox и тапата за източване на дъното правят лесно почистването му с вода.

За още по-голяма функционалност подът на багажника на Puma може лесно да бъде регулиран само с една ръка, за да отговори на изискванията на товара и да заеме една от трите позиции в товарната зона:

На най-ниската позиция се постига максималният обем на съхранение със скриване на Ford MegaBox
Във високата позиция зоната отдолу се увеличава, за да създаде товарен под, изравнен със сгънатия втори ред седалки
Изваден, подът може лесно да се съхранява вертикално до гърбовете на втория ред седалки за постигане на пълния 456-литров капацитет

Регулируемият под на багажника е със структура на пчелна пита, вдъхновена от хексагоналните клетки, използвани в конструкцията на високоякостните компоненти за реактивни самолети и суперавтомобили с цел издръжливост и здравина.

Товаренето на Puma е още по-лесно с първата в сегмента технология на Ford за хендсфри задна врата. Системата осигурява достъп до багажника, дори когато ръцете ви са заети с покупки, деца или спортна екипировка, с просто движение с крак под задната броня.

Задната врата на Puma съдържа и иновативно решение за интегрирана кора на багажника – разрешавайки предизвикателството какво да се прави с кората при товарене, разтоварване и пренасяне на обемисти предмети. Монтираната към задната врата кора на багажника се движи в унисон с нея и премахва необходимостта за странично придържане, осигурявайки безпрепятствен достъп до задната товарна зона. Гъвкавата кора на багажника лесно се намества около обемистите предмети.

„По време на разработването нашата цел беше да предоставим непостигано досега ниво на практичност в компактен и ефективен пакет“, каза Норберт Стефенс, главен програмен инженер на Puma. „Уникалните Ford MegaBox и кора на багажника на Puma са примери за иновативното мислене, което ни помогна да постигнем функционалност без да правим компромис със стила.“

Модерни силови агрегати

По-рано тази година Ford обяви, че всеки от моделите на компанията, лансирани от изцяло новия Focus досега, ще включва електрифицирана опция. Клиентите на новата Puma ще бъдат сред първите, които ще се възползват от усъвършенстваната мека хибридна архитектура на Ford - адаптирана, за да подобрява икономията на гориво, като същевременно допълва философията на Ford за „забавление при шофиране“ с по-мощна и отзивчива динамика.

Технологията EcoBoost Hybrid подобрява 1,0-литровия EcoBoost бензинов двигател на Ford със задвижван с ремък, интегриран стартер/генератор (BISG) с мощност 11,5 kW. Замествайки стандартния алтернатор, BISG осигурява възстановяване и съхранение на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за зареждане на 48‑волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като плавно се интегрира с 3-цилиндровия двигател с намалено триене и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила.

Предлагана във варианти 125 к.с. и 155 к.с., интелигентната, себерегулираща се мека хибридна система непрекъснато следи как се използва автомобилът, за да определи кога и колко интензивно да зарежда батерията с цел оптимална полза и кога да използва съхранения в батерията заряд, прилагайки една от двете стратегии:

Замяна на въртящия момент, която разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да осигури до 50 Нм въртящ момент - намалявайки количеството работа, изисквано от бензиновия двигател за подобрение на икономията на гориво до 9%, въз основа на анализа по WLTP. Замяната на въртящия момент допринася за CO2 емисии от 124 г/км и разход на гориво от 5,4 л/100 км за варианта със 125 к.с., и CO2 емисии от 127 г/км и разход на гориво от 5,46 л/100 км за варианта със 155 к.с.*
Добавяне на въртящ момент, което разгръща функционалността на електрическия мотор на BISG, за да увеличи общия въртящ момент от силовия агрегат с до 20 Нм над нивото на бензиновия двигател, работещ самостоятелно при пълно натоварване – и да предостави до 50% повече въртящ момент при по-ниските обороти на двигателя – за оптимизирана динамика

Допълнителният електрически въртящ момент спомага за осигуряване на по-ефектна, по-отзивчива динамика, с до 50% повече въртящ момент, наличен при по-ниските обороти на двигателя, за по-гъвкаво и свързано усещане при шофиране. BISG позволява също на инженерите на Ford да намалят степента на компресия на 1,0-литровия EcoBoost двигател и да добавят по-голям турбокомпресор за повече мощност, като смекчават турбо закъснението, използвайки добавяне на въртящ момент, който също върти двигателя по-бързо, за да се поддържа усилващата реакция на турбокомпресора.

В състояние да рестартира двигателя за около 300 милисекунди – почти колкото мигване на окото – BISG позволява също на технологията Auto Start-Stop на EcoBoost Hybrid да работи в по-широк диапазон за още повече икономии на гориво, включително при спиране по инерция при скорости под 15 км/ч (10 mph) или дори когато автомобилът е на предавка с натиснат педал на съединителя.

„Нашият 1,0-литров EcoBoost двигател вече доказа, че икономията на гориво и динамиката могат да вървят ръка за ръка. Технологията EcoBoost Hybrid постига следващото ниво“, каза Ролант де Вард, вицепрезидент Маркетинг, продажби и обслужване, Ford of Europe. „Ние вярваме, че клиентите ще харесат плавната и моментално достъпна мощност на нашите EcoBoost Hybrid силови агрегати, точно както ще харесат и по-редките посещения на бензиностанции.“

Допълнително клиентите могат да избират от модерната гама Ford EcoBoost бензинови и Ford EcoBlue дизелови двигатели, поддържани от стандартна система Auto Start-Stop за още по-намалени разходи за поддръжка и плавно превключваща 6-степенна механична трансмисия.

1,0-литровият EcoBoost двигател със 125 к.с. на Puma допринася за CO2 емисии от 131 г/км и разход на гориво от 5,8 л/100 км. Опция за дизелов силов агрегат и 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител ще се присъединят към гамата след лансирането.

1,0-литровите EcoBoost и EcoBoost с хибридно задвижване на Пума съдържат първата в бранша система на Ford за дезактивиране на един от цилиндрите на 3-цилиндровия двигател, която може автоматично да го спре, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Системата може автоматично да спре или включи един цилиндър за 14 милисекунди.

Puma допълнително оптимизира архитектурата на Ford за автомобил от В сегмента - същата, която предоставя водеща в класа динамика на задвижване и на Ford Fiesta. Ново, по-твърдо задно окачване с торсионна греда, по-големи амортисьори, по-твърди втулки и оптимизирани горни опори на окачването намаляват триенето и увеличават твърдостта на цялото шаси, за да поддържат водещата в класа динамика на задвижване.

Технологии, вдъхващи увереност

Puma използва 12 ултразвукови сензора, три радара и две камери, разположени по автомобила, за да предоставя набор от Ford Co-Pilot360 технологии, които подобряват защитата, шофирането и паркирането и са предназначени да направят шофирането по-комфортно, по-малко натоварващо и по-безопасно.

Благодарение на 7-степенната автоматична скоростна кутия, функциите Адаптивен круиз контрол (ACC) със Stop & Go, Разпознаване на пътните знаци за скорост и Придържане в средата на лентата помагат на автомобила да поддържа комфортна дистанция до автомобилите отпред. Системата спомага и за намаляването на стреса по време на дълги пътувания, като поддържа автомобила в средата на лентата, и може да регулира скоростта му в рамките на законовото ограничение, като следи за знаци за ограничение на скоростта покрай и над пътя. Това е в допълнение към използването на информацията от навигационната система в автомобила.

Функцията Stop & Go позволява на Адаптивния круиз контрол да спре автомобила напълно в натоварен трафик, като използва до 50% от цялата спирачна сила и автоматично да потегли, ако продължителността на спирането е по-малка от 3 секунди. При спиране за повече от 3 секунди, водачът може да натисне бутон на волана или леко да натисне педала на газта, за да потегли.

Новата функционалност Информация за локална опасност – благодарение на бордовия модем FordPass Connect – може да информира водача за опасна ситуация по пътя напред, дори ако инцидентът не е видим поради завой на пътя или други автомобили.

Уведомленията, свързани с Информация за локална опасност, се предоставят независимо от сателитната навигация, въз основа на най-актуални данни, осигурявани от HERE Technologies – събирани от местните власти, аварийните служби и данни за шофирането от други автомобили, свързани „в облака“.

Уведомленията за опасности включват пътни ремонти, аварирали автомобили, животни, пешеходци и предмети на пътното платно; дори условия, опасни за шофирането, се предават на автомобила по въздуха, предоставяйки на водача ранно предупреждение за ситуации, развиващи се извън неговото полезрение.

За първи път във Ford от B сегмента широкоъгълна камера за обратно виждане улавя 180-градусов изглед, който може да бъде изведен на сензорния екран в автомобила – така пресичащите пешеходци, колоездачи и други автомобили могат да бъдат забелязани по-лесно при излизане на заден ход от паркоместа или алеи.

Помагаща на водачите на Puma да се движат на заден ход с по-голяма увереност е и Информационната система на Ford за следене на мъртвата точка на видимост (BLIS) с Предупреждение за пресичащ трафик; при движение на заден ход системата предупреждава за автомобили, които могат скоро да пресекат пътя отзад. Системата може да приложи спирачките, за да избегне или да смекчи ефекта от сблъсък, ако водачите не реагират на предупрежденията.

Активният паркинг асистент с перпендикулярно паркиране на Ford помага на водачите да откриват подходящи места и да паркират без използване на ръцете успоредно или перпендикулярно на останалите автомобили. Технологията Автоматични дълги светлини може автоматично да превключи на къси, за да предотврати заслепяване на насрещните водачи.

Подобрявайки допълнително Системата за придържане в лентата на Ford, функционалността Отчитане на краищата на пътя може да разпознае къде пътната настилка преминава в пътен банкет със земна или чакълеста повърхност, или в трева. Системата може да приложи въртящ момент към волана, за да предотврати отклоняването на автомобила от платното.

Технологиите на Puma помагат на водачите да се справят и с натоварената градска среда. Функцията Асистент за предотвратяване на сблъсъци със засичане на пешеходци може да засича хора на или близо до пътя отпред или които може да пресекат пътя на автомобила. Системата е проектирана да намали тежестта на някои челни сблъсъци с автомобили и пешеходци или да помогне на водачите да избегнат сблъсъците напълно. Puma съдържа подобрена версия на технологията с по-широк ракурс на камерата, който спомага за по-добро проследяване на движенията на пешеходците.

Ако се случи инцидент, технологията Автоматично задействане на спирачките след инцидент спомага за намаляване на силата на потенциален вторичен сблъсък, като автоматично прилага умерено спирачно усилие, когато бъде засечен първичен сблъсък; намаляването на скоростта на автомобила потенциално може да намали нараняванията на пътниците и щетите по автомобила.

Допълнителните технологии, проектирани да помагат на водачите на Puma да избягват инциденти, включват:

Асистентът за избягване на препятствия работи при скорости в градски условия и по магистралата и използва радар и камера, за да засече по-бавно движещи се и спрели автомобили отпред и помага на водачите да маневрират около даден автомобил, ако предстои сблъсък
Функцията Предупреждение за грешна посока използва камера, монтирана на предното стъкло, и информация от навигационната система на автомобила, за да предостави на водачите звукови и визуални предупреждения, когато преминат през два знака „Влизането забранено“ на отбивка за магистралата

„Puma се предлага с безпрецедентен набор от технологии в своя сегмент“, каза Стефенс. „Функции от безжично зареждане до Stop & Go са проектирани да се впишат безпроблемно в живота на собствениците и да направят шофирането на Puma лесно и интуитивно преживяване.“

Иновативен и гостоприемен

Иновативният, първокласен интериор на Puma е предназначен да помага на собствениците да контролират и да се спасяват от напрежението на ежедневието.

Първите в сегмента предни седалки с лумбален масаж на Puma съживяват изморените мускули и допринасят за по-спокойни пътувания. Триточковата масажна система има три настройки на интензитета и регулируеми посоки на търкаляне.

Дизайнът на предните седалки се отличава с изваяни тънки облегалки, които увеличават пространството за коленете на втория ред, докато контурът на задната седалка тип „пейка“ е проектиран за по-лесно влизане и излизане. Седалката на водача е също регулируема във височина.

Предните и задните седалки се предлагат със сваляеми калъфи с възможност за изпиране в зависимост от варианта на Puma, което улеснява поддържането на интериора като нов. Клиентите могат дори да персонализират интериора с различни цветове и дизайни с интегрирани ципове, което прави лесно свалянето на калъфите с една ръка.

В допълнение отваряемият панорамен покрив от закалено, тонирано стъкло, разположен по цялата дължина и състоящ се от два панела почти по цялата ширина, създава още по-просторно усещане за пътниците отпред и отзад.

Иновативни функции като подложка за безжично зареждане, която позволява лесно зареждане на смартфоните в движение, помагат на водачите да не изостават от активната работа и социалния живот. Премахвайки необходимостта от заемане на един от двата USB порта на Puma със заряден кабел, подложката е разположена точно под инструменталния панел и отчита съвместимите устройства, за да започне автоматично зареждане.

Устройствата могат да останат свързани чрез Bluetooth към системата на Ford за комуникация и развлечение SYNC 3, докато се зареждат безжично, което позволява на водачите на Puma да контролират аудиосистемата, навигацията и свързаните смартфони чрез прости гласови команди. Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto™ без допълнителен разход и се поддържа от 8-инчов централен сензорен екран, който може да се управлява с жестове „плъзване“ и „прибиране с пръсти“.

Технологията за вграден модем FordPass Connect превръща Puma в подвижна WiFi точка за достъп с възможност за свързване на до 10 устройства. Системата прави възможни редица функции за удобство чрез мобилното приложение FordPass, включително Локатор на автомобила; Статус на автомобила, с помощта на която се проверяват нивото на горивото, статуса на алармата, експлоатационният живот на маслото и др.; дистанционно Заключване и отключване на вратите; Дистанционен старт за модели, оборудвани със 7-степенна автоматична трансмисия**.

Наличната аудиосистема B&O е динамично настроена да осигурява първокласно аудио изживяване независимо от условията на пътя.

Системата с 10 високоговорителя включва 150 мм х 200 мм външно свързан субуфер, вграден в багажника без да се прави компромис с багажното пространство и предоставящ плавни баси. Позициите на туитърите са оптимизирани да произвеждат по-широк звук на нивото на седалките, създавайки обгръщащо аудио изживяване за всички пътници. Системата се захранва от 575-ватов усилвател с цифрова обработка на сигнала, който позволява прецизно изравняване и миксиране, включително избираем съраунд звук.

Допълнително 12,3-инчов цифров инструментален клъстер позволява на водачите да персонализират и приоритизират извеждането на информация, включително на технологиите в помощ на водача и насоките на сателитната навигация. Клъстерът използва технология със свободна форма, което позволява извити горни ръбове с цел хармоничен интериорен дизайн. Панелът със свободна форма съдържа електрически схеми, вградени по целия дисплей, позволяващи на дизайнерите да го оформят по начини извън традиционния правоъгълен дизайн.

Освен това цифровият инструментален клъстер с 24‑битови „реалистични цветове“ генерира детайлни, по-интуитивни изображения и иконки с висока резолюция, които се извеждат в пълния цветови спектър; това ги прави по-ярки, по-малко изморяващи очите и по-лесни за четене.

„Вярваме, че Puma наистина ще допадне на водачите в Европа“, каза Роули. „Направихме всичко възможно да дадем на клиентите гъвкавостта, която искат, и най-добре изглеждащия автомобил, който са притежавали.“

# # #

Android и Android Auto са търговски марки на Google Inc.

*Декларираните данни за разхода на гориво/енергия, CO2 емисиите и електрическия пробег са измерени съгласно техническите изисквания и спецификации на Европейски регламенти (EО) 715/2007 и (EО) 692/2008 според последните изменения. Разходът на гориво и CO2 емисиите са определени за вариант на автомобила, а не за конкретен автомобил. Приложената стандартна процедура на тестване позволява сравнението между различни типове автомобили и различни производители. Освен икономията на гориво на автомобила, начинът на шофиране както и други нетехнически фактори играят роля при определянето на разхода на гориво/енергия на автомобила, CO2 емисиите и електрическия пробег. CO2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне.

От 1 септември 2017 г. някои нови автомобили ще получат одобрение на типа чрез Световната хармонизирана тестова процедура за леки превозни средства (WLTP) съгласно Регламент (ЕС) 2017/1151 според последните изменения, което е нова, по-реалистична тестова процедура за измерване на разхода на гориво и CO2 емисиите. От 1 септември 2018 г. WLTP започна да измества Новия европейски цикъл на шофиране (NEDC), който е предишната тестова процедура. Докато NEDC не бъде изместен изцяло, разходът на гориво и CO2 емисиите по WLTP ще бъдат съпоставяни към NEDC. Ще има вариации спрямо предишните емисии и разход на гориво, тъй като някои елементи на тестовете са променени, т.е. един и същ автомобил може да има различен разход на гориво и различни CO2 емисии.

**В регионите, където е позволено от закона