Двойно отличие за Ford в надпреварата за Международен ван на годината и Международната награда за пикап 2020

Ford празнува истинско превземане на наградите за лекотоварни автомобили, след като  хибридът Ford Transit Custom е обявен за Международен ван на годината (IVOTY) 2020, а Ford Ranger е удостоен с Международната награда за пикап (IPUA) 2020.

Ford е първият производител, който взима награди IVOTY и IPUA в една и съща година на два пъти, като за първи път постига подвига през 2013 година.

Новите модели Transit Custom Plug-In Hybrid и Transit Custom EcoBlue Hybrid бяха колективно оценени за победители в престижната годишна награда IVOTY от жури от 25 специализирани журналисти от 25 страни от цяла Европа, на специална церемония в Лион, Франция.

Журито похвали гамата от електрифицирани решения за задвижване на двигателя, предлагани от Ford Hybrid и гамата на ван Transit Custom - предназначени да помогнат за намаляване на разходите на гориво на операторите, да позволят влизане във увеличаващите се зони с ниски емисии и предлагат практични решения за бизнеса, който се опитва да намали емисии и да отговари на целите за по-чист въздух.

Transit Custom Plug-In Hybrid и Transit Custom EcoBlue Hybrid 1-тонни ванове и Transit EcoBlue Hybrid 2-тонен ван, който спечелиха позицията за подгласник на тазгодишната церемония, са три от 14 електрифицирани автомобила, които Ford представя в Европа преди края на 2020 г. Сега Ford печели титлата IVOTY общо шест пъти.

Ford Ranger - най-продаваният пикап  в Европа* - впечатли 18-те съдии с по-мощния си и 2-литров дизелов двигател EcoBlue и модерни технологии за подпомагане на водача, за да вземе отличието на IPUA.         

„Нашите нови Transit Custom Plug-In Hybrid и EcoBlue Hybrid модели са правилните превозни средства в точното време - помагаме на нашите клиенти да намалят разходите и емисиите и да посрещнaт предизвикателствата на работата в днешната бизнес среда, без да жертваме практичността или полезния товар. И новият ни Ranger вдига летвата за усъвършенстване, технология и производителността в пикап сегмента “, казва Ханс Шеп, генерален мениджър, лекотоварни превозни средства, Ford of Europe.

Комбинирайки способността за шофиране с нулеви емисии и спокойствието за неограничен пробег, Transit Custom Plug-In Hybrid може да се зарежда с електричество от мрежата за чисто електрически обхват на шофиране с NEDC до 56 км. ** Предните колела на автомобила се задвижват от електрически мотор с мощност 92,9 кВт, захранван от 13.6 кВтч литиево-йонна батерия. Многократно награждаваният 1.0-литров бензинов двигател EcoBoost на Ford, действа като разширител на обхвата за общ обхват на шофиране над 500 км.

Хибридната версия на Transit Custom е с мек хибрид в комбинация с EcoBlue двигател, като използва специален стартер/генератор вместо стандартния алтернатор, което позволява възстановяване и съхранение на енергия по време на забавянето на автомобила и зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане. Натрупаната енергия се използва за подпомагане на въртящия момент на двигателя и е оптимизирана, за да осигури до 8 на сто подобряване на горивната ефективност за допълнително подобрения 2,0-литров дизелов двигател EcoBlue на Ford.

Новият Ford Ranger се предлага в стилове на купето с единична кабина, удължена кабина и двойна кабина и разполага със стандартно задвижване на четирите колела и подобрена версия на 2,0-литров двигател EcoBlue на Ford, предлагащ до 9% подобрение на горивната ефективност в комбинация с нова 10-степенна автоматична трансмисия. Технологиите за шофиране включват стандартна система за предотвратяване на сблъсъка с разпознаване на пешеходци и нови инструменти, включително наличната бордова модемна технология FordPass Connect, повишаваща удобството и производителността.

Линията на Ranger включва новия Ranger Raptor - най-високо проходимата версия досега. Задвижван от битурбо 2-литров EcoBlue двигател с мощност от 213 к.с., Ranger Raptor се отличава с изключителна стилистика и се поддържа от уникално шаси на Ford Performance, оптимизирано за високоскоростно шофиране извън пътя и възможност за преминаване навсякъде.

„Поздравления за Ford и двойния им успех при спечелването на Международен ван на годината 2020 и Международна награда за пикап 2020 в една и съща година. Голямо постижение и заслужено. С ясен акцент върху хибридизацията, инженерите на Ford са разработили устойчив задвижващ механизъм, който е тук и сега в полза на всички ползватели. И Transit Custom Plug-In Hybrid и Transit Custom EcoBlue Hybrid се управляват и се представят изключително добре! “, Каза Jarlath Sweeney, председател на международното жури на ван на годината.

 „Най-продаваният в Европа 1-тонен пикап беше признат от журито като техен избор номер 1, когато стана дума за гласуване за титлата до 2020 г.“, каза Sweeney. „Това е вторият случай, когато  Ranger получaва това признание, след като преди това спечели през 2013 г. и от този момент започна дългият и успешен път на това поколение на модела.“

Ford е №1 марка в Европа за лекотоварни автомобили. Продажбите за тази година до октомври на Transit Custom, достигнаха 114 000, което е с 2,6% повече в сравнение с предходната година. Ranger е пикап №1 в Европа с продажби от 43 300 за същия период.*

 # # # 

*Въз основа на последните актуални данни, достъпни до септември 2019 г. Ford of Europe отчита продажбите за своите 20 европейски традиционни пазара, където е представен чрез национални компании за продажби: Австрия, Белгия, Великобритания, Чехия, Дания, Финландия, Франция , Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Испания, Румъния, Швеция и Швейцария.

Transit Custom CO2 emissions from 137g/km, fuel efficiency from 5.3 l/100 km NEDC

Transit Custom Plug-In Hybrid CO2 emissions 60 g/km, fuel efficiency 2.7 l/100 km NEDC

Transit CO2 emissions from 143 g/km and fuel efficiency from 5.5 l/100 km NEDC

Ranger CO2 emissions from 178 g/km. fuel efficiency from 6.9 l/100 km NEDC

Ranger Raptor CO2 emissions from 233 g/km, fuel efficiency from 8.9 l/100 km NEDC

** Декларираните консумации на гориво / енергия, CO2 емисии и електрически обхват се измерват в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейския регламент (ЕО) 715/2007 и (ЕО) 692/2008, последно изменен. Разходът на гориво и емисиите на CO2 са определени за вариант на превозно средство, а не за един автомобил. Приложената стандартна процедура за изпитване позволява сравнение между различни типове превозни средства и различни производители. В допълнение към икономичната ефективност на автомобила, поведението при шофиране, както и други нетехнически фактори играят роля при определянето на разхода на гориво / енергия на автомобила, емисиите на CO2 и електрическия обхват. CO2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне.

Since 1 September 2017, certain new vehicles are being type-approved using the World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) according to (EU) 2017/1151 as last amended, which is a new, more realistic test procedure for measuring fuel consumption and CO2 emissions. Since 1 September 2018 the WLTP has begun replacing the New European Drive Cycle (NEDC), which is the outgoing test procedure. During NEDC Phase-out, WLTP fuel consumption and CO2 emissions are being correlated back to NEDC. There will be some variance to the previous fuel economy and emissions as some elements of the tests have altered i.e., the same car might have different fuel consumption and CO2 emissions.

От 1 септември 2017 г. определени нови превозни средства се одобряват за типово използване на Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP) съгласно (ЕС) 2017/1151, последно изменена, което е нова, по-реалистична процедура за измерване на разхода на гориво и CO2 емисии. От 1 септември 2018 г. WLTP започна да заменя новия европейски задвижващ цикъл (NEDC), което е изходящата процедура за тестване. По време на постепенното прекратяване на NEDC консумацията на WLTP гориво и емисиите на CO2 се връщат обратно към NEDC. Ще има известна разлика в предишната икономия на гориво и емисиите, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, т.е., една и съща кола може да има различен разход на гориво и емисии на CO2.