ford.bg
1.0 EcoBoost - бензиновият двигател на бъдещето

Един малък бензинов двигател, задвижващ автомобилите на Ford, включително новата Fiesta, пребори конкуренцията на премиум марки и супер коли и спечели Оскарите за двигатели за безпрецедентния трети пореден път.
1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford Motor Company – който намалява разхода на гориво без да жертва мощността – бе провъзгласен днес за Световен двигател на 2014 г. заради своята управляемост, динамика, икономичност, рафинираност и технологии.Жури от 82 автомобилни журналисти от 35 държави провъзгласи 1.0-литровия EcoBoost и за „Най-добър двигател под 1.0 литър“ за трета поредна година на Изложението за двигатели 2014 в Щутгарт.

1.0 EcoBoost e най-екстремно ефективният бензинов двигател на Ford
Изцяло новият ултрамодерен 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford използва иновативни технологии, за да предостави отзивчивостта, рафинираността и по-ниската цена на закупуване и обслужване, присъщи на бензинов двигател, комбинирани с ниския разход на гориво и впечатляващ въртящ момент на дизеловите двигатели. Компактен и мощен, 1.0 EcoBoost постига водеща в класа икономия на гориво, с преднина до 30% спрямо масовата конкуренция (при Ford Focus), при това при превъзхождащи динамични характеристики, отзивчивост и удоволствие от управлението.

 Впечатляващи факти
• 100 и 125 к.с. със среден разход 4.8, респ. 5.0 л/100 км
• Впечатляващ въртящ момент от 170 Нм (200 при ‘Overtorq’) в огромен оборотен диапазон (1400 до 4500 об/мин.)
• Върхови технологии, смели решения и иновации

  • Ултра намален работен обем
  • Блок на двигателя с размерите на лист А4
  • 3-цилиндъра
  • Турбокомпресор
  • Директно впръскване
  • Двойно безстепенно променливи фази на газоразпределение (Ti-VCT)
  • Стандартна Старт-Стоп система
  • Автоматично затваряне на част от предната решетка
  • Щателно внимание към ефективността и вътрешното триене
  • Изключително напредничави технологии за производство, щадящи околната среда
     

Напредничава технология
Компактното нискоинерционно турбо е способно да се развърти до 248 000 об/мин. и използва вакуумно управляем клапан за излишните газове (wastegate), който намалява обратното налягане, когато компресорът не нагнетява. Системата за директно впръскване на бензина работи при налягане 150 бара и може да предостави множество впръсквания за един работен такт, осигурявайки по-добър контрол върху използваното гориво и по този начин намалявайки разхода.

Иновативно инжeнерство
Компактният чугунен цилиндров блок е с малък диаметър и дълъг ход на буталото за впечатляващи нива на въртящия момент. Той е и изключително здрав, позволявайки разстояние между цилиндрите от едва 6.1 мм, което помага за бързото загряване и пести гориво. 1.0-литровият EcoBoost използва алуминиева глава с нов, интегриран изпускателен колектор. Това помага за намаляване температурата на отработените газове и оптимизира съотношението гориво-въздухПодобрява се разходът на гориво в реални условия. Новият EcoBoost използва иновативен дизайн на съединителя и маховика, за да неутрализира вибрациите на двигателя. Това осигурява рафинираност, без да се засегне динамиката и икономията на гориво.

Гамата EcoBoost

Заяви тестдрайв на Ford с EcoBoost двигател

Видео

 

1.0 EcoBoost не спира да изумява специалистите

AutoBild - 1.0 EcoBoost 100 000 km продължителен тест

Jalopnik - Why Fords Tiny 1 Liter, 3 Cylinder Is The Future Of Gasoline Engines

Auto Motor und Sport  - Little Big Man

AutoCar / Steve Cropley - Stunned by the new three-cylinder Ford Focus

AutoCar - Ford Focus 1.0 Ecoboost Zetec

Ian Buckingham - More great reviews of new 1.0litre-Ecoboost engine by press

Изтегли брошура за EcoBoost в pdf формат

Сподели: